Monday 19 December 2011

Perhatian ! Semakin Bahaya Nampaknya !


Ketika kita masuk ke toilet , bilik mandi ke , kamar hotel , ruang ganti pakaian , dan lain-lain , seberapa besar korang yakin bahawa cermin yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa , atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah (orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka) .

Banyak tempat yg diorang dah letak . erk , sungguh menakutkan aku T.T

Tapi , kita boleh kenalpasti nye dgn berbuat demikian . Dengar baik baik ea ?



1. TEST KUKUJARI

Letakkan hujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak (gap) antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin , boleh dikatakanbahwa cermin itu adalah cermin biasa (selamat ). Tetapi, jika kuku anda langsung menyentuh bayangan kuku anda di cermin , hati-hatilah , sebab benda itu adalah cermin 2 arah ! Setiap kali korang tengok cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas , lakukanlah "TEST KUKU JARI". Senang je . * aku dah try kat rumah dah *


2. TEST DENGAN NAFAS.

Hembus nafas hampir dengan cermin , jika ada kesan nafas/haba di cermin , maka selamat , jika tidak besar kemungkinan Ianya cermin 2 arah.


3. BUNYI

Cuba ketuk cermin tersebut dengan jari slow2, kuat kang pecah plak , jika ianya tidak berbunyi atau bunyi perlahan, Maknanya ia melekap didinding, jika berbunyi kuat pastinya ada ruang kosong/berongga dibelakang Cermin tu .


p/s :



yang girls sila hati-hati yerr . ♥
yang boys , boleh bgtau kat kakak , adik , abang mak , mama , umi , ibu , nenek :)

No comments:

Post a Comment

Leave your comments here , syukran :D